תמונת השער:

תמונת השער:

יום חמישי, 17 במרץ 2011

לכבוד גדעון לוי היקר

לפני כשבוע צוין בחלקים רבים בעולם שבוע האפרטהייד כנגד מדינת ישראל.
במסגרת זו שמעתי כי נאמת בפני אנשים רבים אשר שתתו בצמא את דבריך.
עד לאותו הרגע לא התוודאתי לדעותיך ומהופעות שונות שלך בתקשורת גבשתי דעה
כי אתה אדם משכיל ושקול דעת ואיש תקשורת מנוסה שיודע על מה שהוא מדבר.
אך לצערי אכזבת אותי כשקראתי על נאומך בעיתון וממה שהתפרסם בתקשורת.
וברצוני לנצל את הבמה הזו על מנת לנסות לענות לך ולאותם אנשים אשר יוצרים
בעיות נוספות לאכלוסיה החייה בישראל, גם היהודית וגם הפלסטינאית, במקום לבוא ולנסות
למצוא פטרון. עכשיו לבטח אתה שואל את עצמך על מה הוא מקשקש?
אז הבא נתחיל מהנאום שלך וכך תוכל להבין על מה אני סח.
אתה טוען כי הישראלים רואים את עצמם כעם הנבחר והם בטוחים שהם יודעים מה טוב ולכן אינם מוכנים
לקבל דעות אחרות משלהם. פעם האחרונה שאני בדקתי מר לוי היקר, אתה גם ישראלי ואם אינני טועה גם יהודי.
ואני מאמין שאם אתה לא רואה את עצמך ככה כל אותם הנוכחים בהרצאתך חושבים כך. טוב אז אם כך כמו כל
הישראלים החושבים אחרת ממך אין מה להגיד לך- כי אתה חלק מהעם הנבחר לכן דעות השונות משלך לא מקובלות
עליך. טוב שביססנו את זה כבר עכשיו. אני רק מקווה שלא תחשוב שבגלל מה שאני כותב כאן אני אנטישמי.
אתה דברת על תוקפנות ישראלית, לצערי היא קיימת. אבל מה אם התוקפנות של הצד השני? מה היא לא קיימת?
למה להם מותר לבצע מעשי אלימות ולהצדיק אותם באשמות שונות צודקות או לא ככול שיהיו. אתה בתור איש
תקשורת צריך לדעת לבחון ולעלות את כל העובדות. כבר בחלק זה של נאומך נכשלת בתפקידך.
אתה ציינת את עופרת יצוקה או פעולות אחרות שנעשו על ידי צה"ל כנגד הפלסיטנאים. אתה צריך לזכור
שרובם נעשו כתגובה לירי של רקטות וטילים לעבר האכלוסיה הישראלית, למה שוב להתכחש למציאות.
ליצור מציאות רק של צד אחד. אתה עיתנואי אתה אמור להיות מודע למושג הבניית מציאות ולקחת קצת אחריות,
לא יותר מדי.
ולגבי המשט הטוריקי, אני מאוד ישמח אם תתרח לעיין בבלוג הזה במאמרים קודמים שלי ולראות מה דעתי בנושא זה.
אני לא ירחיב במילים, גם ככה הטקסט הזה ארוך. אך יש לי רק שאלה אחת לשאול אותך ותחשוב על זה טוב -
מה תג המחיר שעל ישראל לשלם? האם אותו משט באמת בא באופן הומנטארי או כחלק מפעולה שנועדה
לפגוע בתמדית המעוררת של ישראל.
אני מסכים אתך במדינה דמוקרטית צריכים להשמע כל הדעות. אין מקום להפלות קבוצה בחברה בגלל דעותיה
או עמדותיה הפוליטיות. אבל האם עצם זה שאתה מציין כי יש מאבק בן הפלג הימני הקיצוני כנגד הפלג השמולאני
הקיצוני משרתים מטרה כולשהי? אה, סלח לי שכחתי אתה ישראלי ויהודי אתה תמיד צודק. הרי בעיות חברתיות
מסוג זה לא מאפיינים שום חברה פרט לישראל...
לצערי לא הצלחתי להבין האם אתה מחפש פטרון לבעיות החברתיות בארץ או למעשה אתה מנסה ליצור בעיות חדשות.
אתה לא מבין כנראה שדבריך הם חומר נפץ בידי אותם האנשים אשר פועלים כנגד ישראל ובסופו של דבר גם נגדך.
אתה בשבילהם גורם אשר מצדיק את הטפות השינאה אשר הם סופגים באופן אינטנסיבי מהסביבה שלהם.
אתה מעווט בשבליהם את העובדות ואת ההיסטוריה. אתה חושף עוולות בלי נסיון אמיתי לתקנם. ובסופו של
דבר אתה מחפיש את המקצוע המפואר הזה שנקרא עיתינאי. שהוא אדם שבא לספר את הסיפור ובניסיון
להציג את כל התמונה על ככלותה באופן אוביקטיבי . נכון המשטר שלנו והחברה בישראל היא איננה מושלמת אך יש בעולם
עוד הרבה מקומות לא מושלמים. מר לוי אולי זה יפתיע אותך אך אתה לא חיי בעולם מושלם ובמקום לנסות
להפוך אותו למקום טוב יותר לך ולבני משפחתך אתה במתכוון או שלא במתכוון הורס להם את האפשרות הזו.
דבריך נותנים השראה לגורמים אלימים אשר חושבים כי בעזרת מעשי רצח ואלימות הם יצליחו לשנות
את אורך חייהם. דוגמא טובה לכך קיבלנו בסוף שבוע הקודם ברצח של משפחת פוגל באיתמר.
מי לוקח על זה אחריות אתה ונאומיך? או שאתה מעדיף להתחפר בעמדותיך ובעולמך הדמיוני?
נימרוד שיף
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה